Expectatives
del primer dia
Avui començo les meves pràctiques al SAP. Cal dir que les faig amb una psicòloga que ha
complementat la seva formació amb la Psicologia Gestalt i Pedagogia Sistèmica,
així com formació específica en constel·lacions familiars.
Aquesta introducció la faig específicament
perquè penso que serà força determinant en totes les accions que durem a terme
en aquest semestre, ja que no és el perfil de professional que entenia com a
psicopedagoga.
De la primera entrevista tan sols vaig obtenir
aquesta informació rellevant respecte les actuacions que es fan en aquest
servei, així és que les expectatives que tinc són molt bones, tot i que em
generen certa incertesa de cara a la meva formació pràctica com a
psicopedagoga.
La
realitat del primer dia
Aquest matí hem realitzat diverses proves que
ens serveixen per avaluar madurativament els alumnes de CI. Són proves que es
realitzen a tots els alumnes en cada curs, des de P3 fins a acabar CI, tot i que
es fan amb alguna adaptació adequada a la seva edat. Aquesta informació es
guarda en l’expedient de cada alumne i es fa un buidatge del seguiment amb els
tutors i tutores de cada aula. D’aquesta manera poden tenir la informació
extreta i així adequar les seves sessions a l’aula.
Relataré el que hem fet amb els alumnes de 1er
de Primària avui per tal d’exemplificar aquesta avaluació madurativa.
La psicòloga ha anat a buscar els alumnes que
havien de venir avui i quan han entrat al despatx m’ha presentat com una amiga
que està aprenent i dient que de moment, el que faig, és observar perquè m’agrada
observar. Els ha demanat permís perquè em quedés, tot indicant que no paressin
atenció en mi. En tots els casos d’avui han acceptat a la petició. Olé!
Proves:
- Habilitats visual - perceptives. Test de la figura universal.
Ens permet avaluar com el nen
percep les parts d’un dibuix i la seva capacitat d’integració global. Per
avaluar el resultat, cal tenir molt en compte l’edat i el nivell de desenvolupament
cognitiu dels alumnes.
Figura univerals amb 4 exemples de resultat |
- Habilitats en lectoescriptura. Proves Teberosky.
Ens permet determinar l’estadi en què es troben els alumnes respecte l’aprenentatge en lectoescriptura.
Exemple de l'estadi presil·làbic |
Exemple de l'estadi sil·labicoalfabètic |
Exemple de l'estadi alfabètic |
- Prova projectiva. Tècnica H-T-P (House - Tree - Person)
Ens permet avaluar diferents aspectes
emocionals, conductuals i intel·lectuals dels alumnes, pel que complementen
molt bé les altres proves.
Exemples de dibuixos tècnica H-T-P |
Més endavant pretenc ampliar la informació d'aquestes proves per tal de determinar la seva idoneïtat en la pràctica com a psicopedagogues.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada